Page 1 of 1

Vanjsko bojanje lokomotiva

Posted: 11 Nov 2010, 15:48
by Andre Lenk
Dosta ljudi sa i van željeznice htjelo bi vidjeti zelenog đemsa, žutu riječanku, narančasto-crvenu Aseu...
Što mislite o tome?

Osobnog sam mišljenja da jedan mali broj lokomotiva ostane u originalnom bojanju pogotovo što to budi interes željezničkih fanova i ljubitelja da im pojedine posebne vlakove vuče baš "originalna" lokomotiva.
Evo, znam dva primjera posebnih vlakova od lani gdje su naručitelji htjeli određenu lokomotivu da im vuče vlak npr.Rijeka - Metlika (karavelom do Karlovca i nisu je dobili) i Lendava - Mursko Središće gdje su naručitelji htjeli 2062-055 jer ima originalna svijetla a dobili su 2062-056 i otišli kući razočarani.
I ne trebam napomenuti da isto košta i zelena i plava i crvena boja, ali ako nešto obojiš i još k tome su svi zadovoljni treba li to mijenjati?

Da ne napomenem razne stranice na facebook-u gdje žele očuvati 2044-007 u originalnoj boji
ili ovakav post na drugim forumima:
Obraćamo Vam se u ime Kluba ljubitelja željeznice i u ime članova željezničkog Internet foruma http://www.zeljeznice.net apelom za očuvanje hrvatske željezničke baštine, a riječ je o lokomotivama u vlasništvu HŽ - Vuča vlakova d.o.o.
Primjerice, krajem svibnja 2009. godine lokomotiva HŽ 2044-007 istrčala je kilometre, kao posljednja aktivna lokomotiva serije 2044 u izvornom, zelenom bojenju! Držimo kako je nužno da ta lokomotiva ostane obojena u svoje originalno, zeleno bojenje.
Podsjećamo da je lokomotiva HŽ 2044-007 isporučena tadašnjem ŽTP-u Zagreb 1981. godine iz tvornice Đuro Đaković pod brojem JŽ 645-012 i tvorničkim brojem ĐĐ 1136/81. Odluka za kupovinu 30 lokomotiva tvorničke oznake GM EMD GT 22 HW donesena je 15. listopada 1977. godine, a lokomotive su bile isporučivane 1981. i 1982. godine. U kolovozu 1984. godine 4 su identične lokomotive isporučene ŽTO-u Priština.
Smatramo da bi jedna lokomotiva serije HŽ 2044 trebala ostati u svojem izvornom vizualnom identitetu - i kao takva bi predstavljala izglednog budućeg kandidata za željeznički muzej!
Osim lokomotive serije 2044, po našem mišljenju, svakako bi trebalo primijeniti isti postupak i na druge serije lokomotiva u vlasništvu HŽ - Vuča vlakova koje su obilježile povijest Hrvatskih željeznica. Dakle, u izvornom bojenju trebala bi biti još po jedna lokomotiva serija:
- HŽ 2041 (ex JŽ 642)
- HŽ 2042 (ex JŽ 643)
- HŽ 1141 (ex JŽ 441)
Napominjemo da bi odluka Vuče vlakova da spomenute lokomotive ostanu, ili budu prebojane, u izvornom bojenju javnosti (kako onoj ljubitelja željeznica tako i široj) pokazala kako je riječ o tvrtki koja ima pozitivan odnos prema povijesti!
U Europi i svijetu je uobičajena praksa čuvanja starijih aktivnih lokomotiva u vizualno što izvornijem stanju. To podrazumijeva i bojenje u izvornu shemu bojenja. Niz lokomotiva u originalnoj shemi bojenja imaju austrijske, njemačke ili švicarske željeznice i te su lokomotive u normalnoj eksploataciji. U trenutku prestanka eksploatacije, te lokomotive su najizgledniji kandidati za željezničke muzeje, ili za vuču muzejskih vlakova.
Apeliramo na Vas: nemojmo dopustiti da ovaj dio naše željezničke povijesti doživi sudbinu brojnih parnih lokomotiva od kojih nije očuvan ni jedan primjerak, ili lokomotiva serija 11, 33 i 51 koje danas, u upravo skandaloznom stanju, trunu na zagrebačkom Ranžirnom kolodvoru!
Hvala Vam na pažnji i razumijevanju.
Lijepi pozdrav u ime svih ljubitelja željeznice i željezničke baštine!

Re: Vanjsko bojanje lokomotiva

Posted: 11 Nov 2010, 18:40
by Z.E.
ispravak netočnog navoda :mrgreen: Rijeka-Škrljevo-Bakar-Karlovac ljubitelje karavele je baš ona i vozila...

Re: Vanjsko bojanje lokomotiva

Posted: 11 Nov 2010, 19:56
by GLUHI
Hvale vrijedna inicijativa samo ju treba progurati kod nadležnih.Mišljenja sam da su svi kolege za to,pa bi preko predsjedništva trebalo razgovarati sa mjerodavnima.Ako bi bilo moguče iz svake serije po jednu lokomotivu(dizel i elektru).

Re: Vanjsko bojanje lokomotiva

Posted: 11 Nov 2010, 21:04
by Andre Lenk
GLUHI wrote:Hvale vrijedna inicijativa samo ju treba progurati kod nadležnih.Mišljenja sam da su svi kolege za to,pa bi preko predsjedništva trebalo razgovarati sa mjerodavnima.Ako bi bilo moguče iz svake serije po jednu lokomotivu(dizel i elektru).
fala gluhi na potpori, a mislim da je kolegama tak svejedno koje je boje izvana lokomotiva dok im god vrata dihtaju...

BTW: sad sam se sjetio, mislim da će oko ju oboje zeleno ta lokomotiva 2044-007 izaći u svim svjetskim željezničarskim časopisima... eto ti besplatne reklame za vuču vlakova širom svijeta...

Re: Vanjsko bojanje lokomotiva

Posted: 12 Nov 2010, 08:28
by GLUHI
Ma tu si u pravu kaj se tiče vrata, ali ipak postoji nekaj u čovjeku kad vidiš original lokomotivu pa bi se htel popeti na nju da se prisjetiš kak je to nekad bilo.Zmisli se samo GUBEC EXPRESA i one parnjače.Definitivno nam nekaj takvoga fali,sve željeznice koje iole drže do sebe imaju u svojem voznom parku obnovljene lokomotive i vagone u izvornoj izvedbi,no na žalost mi o tome ne odlučujemo.Tako barem putem naših stranica možemo dati potporu za svaku takvu inicijativu.

Re: Vanjsko bojanje lokomotiva

Posted: 14 Nov 2010, 17:40
by frenki
Stvarno hvale vrijedna inicijativa! Moja podrška i moj glas, kolega Lenk

Re: Vanjsko bojanje lokomotiva

Posted: 15 Nov 2010, 01:13
by 2041024
Definitivno da bi 2044-007 trebalo obojati u zelenu boju i ostaviti joj staru sirenu, a svakako bi trebalo i od svake serije lokomotiva barem jednu ostaviti u izvornom bojanju, ako već ne može biti i u voznom stanju!! :beer

Re: Vanjsko bojanje lokomotiva

Posted: 28 Oct 2011, 11:09
by marijogrgic
Sramota je da se u ovoj državi i boje lokomotiva povezuju sa ex ju.

Re: Vanjsko bojanje lokomotiva

Posted: 28 Oct 2011, 15:15
by Andre Lenk
A to sada po tvome znaci da torpedo 20g nije zelen i imt vise nije crven?
I svi su yugicima mjenjali boje raspadom yu?

Re: Vanjsko bojanje lokomotiva

Posted: 28 Oct 2011, 17:37
by marijogrgic
Krivo si me razumio,zašto lok. ne bi bila zelena ili crvena.Već se izmišljaju boje radi kojih mislim da su pojedinci daltonisti.

Re: Vanjsko bojanje lokomotiva

Posted: 29 Oct 2011, 06:44
by Andre Lenk
onda se isprićavam...

Re: Vanjsko bojanje lokomotiva

Posted: 29 Oct 2011, 09:07
by Ante Brletic
Sve elektre obojiti u crveno, kukurikuuuu....koalicija....hhoohoho :lol:

Šalu na stranu, meni je osobno svejedno kakva je boja, nek bude i ljubičasta ako ćemo biti bolje uočljivi i ako će nas to učiniti sigurnijima!

Re: Vanjsko bojanje lokomotiva

Posted: 29 Oct 2011, 12:51
by namil
...i profitabilnijima...
profit i poslovni uspjeh firme daje znakovitoj boji prepoznatljivost...
hrvatski dizajn ima rješenja...treba ga samo kvalitetno uključiti u izbor i natječaj za "bojanje"...
..................................................... :roll: ................................................................