Tko to tamo.... štedi !

sve o našoj upravi....a i o sestrinskim upravama
Ante Brletic
Član SSH
Posts: 952
Joined: 08 Feb 2010, 20:20
Location: Stari Mikanovci

Tko to tamo.... štedi !

Unread post by Ante Brletic »

U zadnje vrijeme možemo čuti o stalnim uštedama i rezovima u svekolikoj nam lijepoj našoj, pa vjerovatno tako ponukani od lijepe nam Vlade, u Hž Cargu odlučili rezati, ali malo oštrijom britvom ( ili bolje reći motornom pilom ) nego ovi u Vladi. No dječaci okruženi oko svekolikog nam Leškovića se malo previše zaigrali pa odsjekli granu na kojoj su sjedili i pali naglavačke dolje otkuda su se počeli penjati. Nemojte misliti da su se polomili, jer takovi tipovi se dočekaju na noge, a i dolje im je već netko napuhao zračni jastuk. Zlu ne trebalo, možda će ih opet unovačiti. Dečki rezali, rezali i u sili rezanja povećali broj izvršioca u nadgradnji ( čitaj kancelarijama) za oko 30-ak, firmu doveli pred rub stečaja, ljude bacaju u očaj, banke im zahvaljuju jer će utržiti koju kunu više na račun zateznih kamata, a sudbine ljudi...ma "who cares". Sjetimo li se da je SSH upozoravao na ovakav scenarij, te da smo čak i prosvjedovali i išli u štrajkove a sve iz razloga da spasimo taj naš "CARGO", a sad naš vrli ministar vidi da je netko nešta zayebo, te kako naš narod kaže..da je skuplja pita neg tepsija. Dvije godine su nam otišle u vjetar, plaće kasne, ljudi u brizi i sa nevjericom gledamo u tromost sustava, a sad kad je syebana stvar do jaja, ajmo smjeniti upravu, i puj pik ne vrijedi ovo do sada. Ajmo ispočetka, nekako mi se čini da bi sad napokon mooožda trebalo krenuti na bolje.

U novom broju reflektora sam se malo očešao :kul o svekoliku nam infru, a kad pročitate tekstove reflektora biti će vam jasnije da ovo što pišem ima uporišta u stvarnome životu.

Neki dan sam došao u posjed nekakovih planova za rad Hž Carga za slijedeći vozni red. Pa tamo kažu da je plan ukidanja "II kolodvorske manevre" u Vinkovcima, te se uvodi dodatna manevra u kol Sl.Brod.
Da pojasnim, I kol manevra je PP, te čini usluge Cargu kad njihova manevra ostane u kvaru, a II kol manevra je manevra Carga..i NIKAD ne čini usluge HŽ PP.
Vinkovci, kolodvor koji se nalazi na sjecištima koridora i u koji svakodnevno dolaze vlakovi iz Brčkog, Šida-Beograda, Vukovara, Osijeka-B.Manastira, Sl. Šamca i Zagreba i Županje, po ovom planu ostaju bez Cargo manevre. Nama kao radnicima je to jednostavno neprihvatljivo i ni u kom slučaju nam nije jasno. Znajući kakovim se željeznicama okružujemo, i da nam vlakovi dolaze svakako sastavljeni a da od nas traže da se vlakovi i vagoni slažu po bojama, jednostavno nam je ta pomisao neprihvatljiva.
Sa gledišta uprave HŽ Carga bih i mogao razumjeti da gledaju ekonomsku isplativost, te da im je dopizdilo da im infra naplaćuje sve živo a sa druge strane imaju svoje ljude koji taj posao isto tako mogu odraditi, i još k tome uštediti koju kunu. Ako će to značiti pozitivan pomak u stabilnosti Carga...onda u redu. U Vk su kolodvorski manevristi i općenito sve osoblje u infri, pa to infra zlorabi i dere po Cargu.
Eh..sad kad malo čitam napisano, ostavljam dojam da ih podržavam...no nije to baš tako. Kaže naš narod na mostu uštediš a na ćupriji izgubiš...zašto ?
Pa svi prostori u vuči u Vinkovcima po podjeli (nakaradnoj) su pripali Cargu, rade se servisi vučnih vozila, otklanjaju se kvarovi, namiruju se lokomotive gorivom, mazivom i pijeskom, te sva nadgradnja je u Vinkovcima. Već vidim kako se lok vozaju od Vk-Sl.Broda, po par puta u tjednu, a poznavajući infru i skupoću njihovih trasa bojim se da im je tu ekonomska računica ...u minusu. Ako uzmemo u obzir potrošeno gorivo, mazivo, te loko vožnje i potrebitost dvojice Sv na vožnju manevre, a u isto vrijeme im u Vk NEMA tko raditi manevru i posao im stoji..onda vidimo da su ovi planovi još jedan od onih rezova sa početka ove priče.
No, vjerovatno Cargo-ovi mudrosnici misle da će im u Vk, posao odrađivati manevra PP, te da planiraju tu uštediti..varaju se, jer i rad te manevre treba netko platiti, a i što kad ta manevra ode na servis...a što onda. Pa zar će vući kompletne vlakove u Sl Brod iz Vk, da bi skinuli ili dodali par vagona...???
Zar nije jednostavnije dnevno slati trojicu ljudi iz Sl.Broda ( manevrista) u Vk, te raditi posao sa svojim ljudima i izbjeći opet milijunske troškove koji će se sigurno nagomilavati.
Zanimljivo je da se čak i dežurstvo u toku noći ukida, a dolazi nam snijeg, temperature ispod nule, a u svim dizel-lok je voda, elektre će biti van pogona (ops....ionako su van pogona :wc ) jer će im posmrzavati pantografi, cilindri... polužje. Što će se desiti sa kolegom strojovođom koji ostane negdje na pruzi defekt, a vani snijeg i minus, pa zar će čekati nekoga iz uprave da dođe po njega i spasi ga. Dispečeri mogu u tim trenutcima biti čarobnjaci, ali naš STROJOVOĐA je nayebo ko žuti dok dođe druga lok u pomoć.

Rade račun bez krčmara, a kad krčmar dođe....otići će svi u ... :wc :wc :wc


p.s. a što će infra sa radnicima....e to nije naša briga hvala Bogu !!!
Ako ne treba jesti u dva ujutro...čemu onda svijetlo u hladnjaku ???
Danijel H.
Član SSH
Posts: 290
Joined: 13 Feb 2010, 02:46

Re: Tko to tamo.... štedi !

Unread post by Danijel H. »

Biti će zanimljivo vidjeti što nam donosi zima...
Jedan primjer : vlak privatnog operatera ADRIA Transport doveze naša lok u Dobovu. Pod napon od 3 KV. Svu manipulaciju oko tog vlaka radi lokomotiva ADRIA transporta. Koju se jučer čekalo skoro četiri sata u Dobovi, da uzme našu elektru i odbaci ju pod napon 25 KV. Na stranu sve drugo, ali živo me zanima kako su oni to zamislili kad bude vani 20 stupnjeva ispod nule? :?: :!: :?: :!:
60ran
Član SSH
Posts: 104
Joined: 20 May 2010, 16:26
Location: Koprivnica

Re: Tko to tamo.... štedi !

Unread post by 60ran »

Danijel H. wrote:Biti će zanimljivo vidjeti što nam donosi zima...
Jedan primjer : vlak privatnog operatera ADRIA Transport doveze naša lok u Dobovu. Pod napon od 3 KV. Svu manipulaciju oko tog vlaka radi lokomotiva ADRIA transporta. Koju se jučer čekalo skoro četiri sata u Dobovi, da uzme našu elektru i odbaci ju pod napon 25 KV. Na stranu sve drugo, ali živo me zanima kako su oni to zamislili kad bude vani 20 stupnjeva ispod nule? :?: :!: :?: :!:
Bit će kao i prije nekoliko godina, dok smo vozili "Veneciju". Čim se je ušlo u Dobavu , slovenci su odmah isključili napon i smrzavaj se 3 sata. Odgovor što napraviti je išao u smjeru, imate čekaonicu u kolodvorskoj zgradi. :roll:
Prle Kc
Član SSH
Posts: 329
Joined: 02 Mar 2011, 13:14

Re: Tko to tamo.... štedi !

Unread post by Prle Kc »

E, Brle nekako mi se čini da kolega iz putničke manevre bude imao puuno više posla nego do sada. nije to ništa novo. U Vž su dvije manevre cargo i pp, izmjenjuju se u poslu, u Virovitici je cargo i manevra i osoblje rade više za pp nego cargo, u Kc su dvije Cargo, osoblje od infre. što se tiće zgrada u Vž je putnička ima smisla više strojovođa i nadzornici su putnički. U Kc zgrada je putnička, ali nadzornici, skretničari i administracija je Cargo kao i dvije trečine strojovođa. u hali se servisiraju Cargo lokomotive, a pumpa i skladište su od carga!!??? Teretni vlakovi maksimalno izbjegavaju preradu u ZgRK već se nišani Zg zapad- črnomerec ili Karlovac zbog cargo osoblja. Evo jedno pitanje pa čak i za Reflektor vlak na relaciji Budapest- Milano RADI CARINSKI PREGLED u ZgRK. iako ide SAMO kroz teritorij EU gdje po zakonu NEMA carine. To infra naravno naplati!!!?? i na kraju jedna mala svijetla točkica dođe vučaš na mjesto direktora tehnologije i odmah ima elektri u Koprivnici i to onih koje su čekale pregled, a ne kotače!
garlic
Član SSH
Posts: 406
Joined: 18 Feb 2010, 20:14
Location: Zagreb

Najam lokomotiva...

Unread post by garlic »

...lokomotiva se može unajmiti sa ili bez strojnog osoblja. Iznajmljivač je PP.
Vidite cijene:

http://www.hzpp.hr/najam-lokomotiva-2?m ... 2543&r=294
garlic
Član SSH
Posts: 406
Joined: 18 Feb 2010, 20:14
Location: Zagreb

Telegram otkriva prvi naputak EU komisije novoj Vladi.....

Unread post by garlic »

.....Hrvatska mora privatizirati HŽ Cargo. Prilično hitno

http://www.telegram.hr/politika-krimina ... cno-hitno/
Post Reply