Page 2 of 3

Re: AUTO STOP

Posted: 03 Jun 2010, 14:37
by namil
vlakovi.com
Kolega u vuči sigurno ima školskog instruktora,pa ak' mu je "teško" samom prelistati pravilnike,mogao je u društvu s njim ili mu u "školi" postaviti to pitanje...

Premda ima i "školskih" kojima je listanje pravilnika "preobilan" posao... :kul2 :beer :kul2

Re: AUTO STOP

Posted: 03 Jun 2010, 18:15
by vlakovi.com
Da, ali i ja volim proširiti svoja znanja i neznanja... :kul :kul

Re: AUTO STOP

Posted: 03 Jun 2010, 18:27
by namil
Ti se očito malo "zezaš"... :oops:
Pravilnike moraš znati kao "Sveto Pismo",kaj ne...
:roll: :loco :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:

Re: AUTO STOP

Posted: 03 Jun 2010, 18:33
by vlakovi.com
Pa tko to zna sve? Ja takvog još nisam upoznao. Ono što meni treba sve je u glavi, ali znanje nije konačno i treba ga proširivati...

Re: AUTO STOP

Posted: 03 Jun 2010, 18:34
by namil
Ili obnavljati...OK :kul

Re: AUTO STOP

Posted: 03 Jun 2010, 18:38
by vlakovi.com
svakako, a sve ovo je idealna prilika

Re: AUTO STOP

Posted: 03 Jun 2010, 20:08
by namil
Koji si ti "provokator"... :vlak

Re: AUTO STOP

Posted: 03 Jun 2010, 21:18
by namil
Pozdrav inženjerima prometa i njihovom "prometnom fakultetu"...vlakovi.com ;)

Re: AUTO STOP

Posted: 03 Jun 2010, 21:58
by Andre Lenk
vlakovi.com wrote:Uputa 201-1 kaže da 4. Kada strojovođa ne može otkloniti kvar, a procijeni da u skladu s postojećim HŽ-ovim propisima vlak može nastaviti vožnju smanjenom brzinom koji ovisi o vrsti kvara i da se time neće ugroziti prometna sigurnost, tada nastavlja vožnju do prvoga kolodvora gdje prometnika vlakova obavješćuje da je vučno vozilo neispravno ili
pak vozi do krajnjega kolodvora vožnje vlaka.

Malo me ova dvoznačnost članka pere... Što obavijestiti prometnika ili se samo voziti prugom sto na sat bez ičijeg znanja, a pretpostavimo da je redovita brzina vlaku 160 ;)
Ne bi li trebalo pisati bez ovoga ili pak vozi do krajnjega kolodvora vožnje vlaka.
pa nije dvoznačan, vrlo je jasan...
ako prolaziš kolodvor javiš mu, ako završavaš vožnju u kolodvoru ne javiš mu (krajnja stanica - depo)

Re: AUTO STOP

Posted: 03 Jun 2010, 22:43
by namil
...što znači ,da je do kvara došlo između predposljednjeg kolodvora i krajnjeg kolodvora...
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:

Re: AUTO STOP

Posted: 04 Jun 2010, 09:28
by bacaxxl
vlakovi.com wrote:pa to da je normalno se slažem...ali šteta što nemam sada dostupa do pravilnika da u miru čitam i da pouzdano i sigurnomogu nešto tvrdim...

Ali u tom članku sigurno ne piše da je to normalo kad je tako dvoznačno...
Morat ću još malo sutra prolistati po propisima.
Nimalo dvoznačno: lokomotive i motorni vlakovi BEZ ugrađenog AS-uređaja - Vmax 100 km/h, bez obzira na tehničke karakteristike, odnosno mogućnost postizanja veće brzine;
lokomotive i motorni vlakovi s ugrađenim AS-om moraju izaći iz domicilnog depoa sa ISPRAVNIM AS-uređajem...ukoliko prilikom vožnje dođe do kvara istog, vožnja se nastavlja s Vmax 100 km/h, odnosno kao da AS ne postoji;
naravno da treba o takvom kvaru obavijestiti sve relevantne čimbenike (napretkom tehnike, to obično biva dispečer, jer prometnici su malo drveni za to, pitanje je da li bi znali obavijestiti sve zainteresirane za ovaj problem, imaju oni druge sekiracije, da ne nabrajam);
ni jedan kvar bilo kojeg uređaja koji postoji na lokomotivi ne ide u kategoriju "normalno", samo je pitanje koliko utječe na samu vožnju vlaka;
...i daj molim te, reci koji to strojovođa ne zna ono što u abecedi našeg posla piše pod slovom A...

Re: AUTO STOP

Posted: 04 Jun 2010, 10:22
by vlakovi.com
Članak 20 t 4. je dvoznačan ili u vašim uputama nema veznika ili...

Razvoj tehnologije ne znači da je ona mjerodavna, te ako o kvaru treba obavijestit prometnika kako je propisano onda treba, makar bio i od slame. Jer neznam kako će ti dispečer dati pismeni nalog... Kako će poslati pomočni vl... Brzine nisu upitne, a propis i postupak mora biti jasan, za sve.

Re: AUTO STOP

Posted: 04 Jun 2010, 20:15
by bacaxxl
vlakovi.com wrote:Članak 20 t 4. je dvoznačan ili u vašim uputama nema veznika ili...

Razvoj tehnologije ne znači da je ona mjerodavna, te ako o kvaru treba obavijestit prometnika kako je propisano onda treba, makar bio i od slame. Jer neznam kako će ti dispečer dati pismeni nalog... Kako će poslati pomočni vl... Brzine nisu upitne, a propis i postupak mora biti jasan, za sve.
Pitao si za kvar AS-a, zato ne vidim što bi trebao raditi pomoćni vlak...vozilo je sposobno za vožnju, smanjenom brzinom (ukoliko vlak po KVR prometuje brže od toga) od najviše 100 km/h, prometnika bi mogao obavijestiti moj dispečer kojeg sam ja o kvaru obavijestio mobitelom (vidi napretka tehnologije), ne treba mi pismeni nalog, ne radi se o promjeni parametara koji bitno utječu na vožnju vlaka (poput promjene SKM ili mehaničkih oštećenja vozila), produženje voznih vremena pravdat ću na drugi način (EV 38)...prometnik jedino daje raspis duž pruge da će vlak taj i taj produžiti vozna vremena (ili će to učiniti prometni dispečer po obavijesti od strane strojnog dispečera, čime je ispunjen uvjet da o nepravilnosti budu obavješteni svi zainteresirani). Ne znam zašto tražiš komplikacije kod ovako jednostavnih stvari. Ovo smanjenje Vmax je isključivo iz preventivnih razloga i ne treba od njega stvarati nauku, a propisano je ono što ti je i Lenk rekao: bez AS-a brzina je stoju i tu staje priča.

Re: AUTO STOP

Posted: 04 Jun 2010, 20:47
by vlakovi.com
nismo se razumjeli ali dobro...neka ostane tako.

Govorio sam općenito o kvarovima lokomotive...to o pomoćnim vlakovima...
I da dosta mi je više ove teme... :rig :rig :rig

Re: AUTO STOP

Posted: 05 Jun 2010, 00:11
by namil
vlakovi.com
Poštovani kolega ,preopširni su procesi prometa i složenost raznih redovnih i vanrednih situacija u odvijanju sigurnog prometa da bi ti se moglo objašnjavati postovima...
Zato i postoje pravilnici i upute,kako bi mogao potpuno razumijevati prometne procese na željeznici ,
na to ti se još nadodaje silno znanje o složenosti i funkcioniranju uređaja zvanog lokomotiva i mvlak,sa svim mogućim i nemogućim kvarovima na takvim složenim uređajima,kao i njihovo otklanjanje u samom procesu prometa...
U tim procesima svakodnevno sudjeluje strojovođa PROFESIONALAC,kao ljudski faktor u "šumi" propisa i kao osoba koja donosi važne odluke u trenutku i pri velikim brzinama...
Puno je tvojih pitanja ,ali nažalost odgovori bi trebali biti
preopširni za postanje ...OK ;)
:rig :beer