Strojovodje u Skandinaviji (NSB, Cargonet, Flytoget ...)

Dominik
Član SSH
Posts: 76
Joined: 07 Feb 2010, 23:57
Location: Norveska
Contact:

Strojovodje u Skandinaviji (NSB, Cargonet, Flytoget ...)

Unread post by Dominik »

Sa ciljem razmjene dobrih i losih iskustava stojim otvoren za sva pitanja sto se tice strojovodja u norveskoj.
Veliki pozdrav svojim bivsim kolegama diljem cijele Hrvatske po raznim vucama. Poseban pozdrav saljem u VV Rijeka :)
Sa stovanjem!
Gdje pocinje zeljeznica zavrsava logika :)
ikir
Član SSH
Posts: 1
Joined: 09 Feb 2010, 20:25

Re: Strojovodje u Skandinaviji (NSB, Cargonet, Flytoget ...)

Unread post by ikir »

pozdrav kolegi u norveškoj
zanima me kakav je ustroj njihovih željeznica,da li kod njih postoji vuča vlakova kao zasebna firma,kolika je satnica strojovođe i da li su strojovođe rangirani prema stažu,jel kod njih postoji strojovođa manevre ili su i oni univerzalni kao i mi,imaju li oni benificiran radni staž i podliježu li liječničkom pregledu svake godine kao u hr
pozdrav
Andre Lenk
Site Admin
Posts: 1448
Joined: 20 Jan 2010, 20:47

Re: Strojovodje u Skandinaviji (NSB, Cargonet, Flytoget ...)

Unread post by Andre Lenk »

kakvo je školovanje, kakve ispite polažu i što ako ne polože?
kakva su prava po ugovoru o radu, koliko dana godišnjeg imaju,
koliko serija lokomotiva smiju/znaju voziti, koliko traje radno vrijeme
koja je najduža relacija i koje su brzine na njoj, imate li spavanje u obrtnom kolodvoru u nekom hotelu
ili se radno vrijeme koncipira odlazak + povratak u toku jedne smjene,
ima te li putovanja po vlak kao putnici u vlaku (putovanje u režiji po prijem nekog vlaka u neki kolodvor)
i kako je ono plaćeno, još par pitanja kasnije, dok se snađeš u ovoma...
pozdrav...
Etno kuća
Tipična kuća sa isključenom strujom,vodom i telefonom zbog neplaćenih računa.
Dominik
Član SSH
Posts: 76
Joined: 07 Feb 2010, 23:57
Location: Norveska
Contact:

Re: Strojovodje u Skandinaviji (NSB, Cargonet, Flytoget ...)

Unread post by Dominik »

ikir wrote:pozdrav kolegi u norveškoj
zanima me kakav je ustroj njihovih željeznica,da li kod njih postoji vuča vlakova kao zasebna firma,kolika je satnica strojovođe i da li su strojovođe rangirani prema stažu,jel kod njih postoji strojovođa manevre ili su i oni univerzalni kao i mi,imaju li oni benificiran radni staž i podliježu li liječničkom pregledu svake godine kao u hr
pozdrav
Pozdrav!
Na norveskim zeljeznicama trenuto postoje mnoge firme koje voze vlakove.
1.a)NSB (voze samo putnicki promet) i u 100% je vlasnistvu drzave. Ima oko 750 strojovodja.
b)NSB Gjøvikbanen (putnicki promet). Imaju koncesiju za jednu liniju i vlastite strojovodje njih oko 40.
2.CargoNet (samo teretni promet) u djelomicnom vlasnistvu NSB-a i GreenCargo. Ima oko 220 strjovodja.
3.Flytoget (vlakovi koji voze samo putnike na relaciji za aerodrom i natrag). Privatna firma sa 16 cetverodjelnih vlakova. Voze 210km/h. Imaju oko 100 strojovodja.
4.CargoLink (samo teretni). Oko 35 strojovodja.
5.MTAS (samo teretni). Voze rudacu na sjeveru norveske. Vlakovi i do 8500 tona :) Imau oko 36 strojovodja.
6.Ofotbanen drift (teretni). Oko 5 strojovodja.
7.Hector Rail (teretni). Svedska firma. 2 strojovodja.
8.Petterson Rail (teretni).
9.Jernbaneverket (odrzavanje pruga).
10.Zeljeznicka skola. Skoluje trenutno oko 140 strojovodja.
Lako moguce da postoje i druge firme, ali nemam nekih podataka.
Strojovodje jesu rangirani prema stazu. Ne postoje strojovodje manevre kao zanimanje. Strojovodje nemaju benificiju. Ljecnicki pregledi postoje, ali su nesto drugacije regulirani nego kod nas. Ovisno o starosti pregledi su svake 5. odnosno 2. godine ili po potrebi.
Sto se tice place strojovodja one su zahvaljujuci sindikato gotovo jednake u svim firmama. Dodatci mogu varirati. Placa strojovode je oko 31 500 norveskih kruna. S tim da se mora uzeti u obzir da je npr. 0,5l tocenog piva u bircu oko 70 kruna kutija cigareta oko 80 kruna, meny nekoga hamburera u McDonaldsu oko 100 kruna, kruh od 5 do 35 kruna, novi auto npr. citroen C4 oko 230 000 kruna, stancic u centru grada ca 40 kvadrata moze ici i preko 4-5 miliona kruna, najobicniji rucak u jeftinijem restoranu bar 300 kruna i tako u nedogled. Za lakse razumjevanje 100 kruna je oko 90 kuna.
Gdje pocinje zeljeznica zavrsava logika :)
Darko Vrcek
Član SSH
Posts: 100
Joined: 09 Feb 2010, 08:53

Re: Strojovodje u Skandinaviji (NSB, Cargonet, Flytoget ...)

Unread post by Darko Vrcek »

Dali su svi strojovođe pod jednim sindikatom ili ima više vrsta sindikata vezanih za zanimanje strojovođa?
Dominik
Član SSH
Posts: 76
Joined: 07 Feb 2010, 23:57
Location: Norveska
Contact:

Re: Strojovodje u Skandinaviji (NSB, Cargonet, Flytoget ...)

Unread post by Dominik »

Andre Lenk wrote:kakvo je školovanje, kakve ispite polažu i što ako ne polože?
kakva su prava po ugovoru o radu, koliko dana godišnjeg imaju,
koliko serija lokomotiva smiju/znaju voziti, koliko traje radno vrijeme
koja je najduža relacija i koje su brzine na njoj, imate li spavanje u obrtnom kolodvoru u nekom hotelu
ili se radno vrijeme koncipira odlazak + povratak u toku jedne smjene,
ima te li putovanja po vlak kao putnici u vlaku (putovanje u režiji po prijem nekog vlaka u neki kolodvor)
i kako je ono plaćeno, još par pitanja kasnije, dok se snađeš u ovoma...
pozdrav...
Pozdav Lenk!
Sto se tice skolovanja slove kao najkvalitetniji u europi, a mozda i svijetu. Skolovanje traje 46 tjedana plus ferije tj. oko godinu dana. Da bi usao u skolu moras npuniti 20 godina i imati zavrsenu srednju skolu sa relevantnima predmetima koje oni zahtjevaju. Nakon intervijua sa razlicitim firmama ide se polagati radno-psiholoski ispit. Ispit traje cijeli dan i sva testiranja se rade na odredjeni broj minuta. Prolazi se oko 20 razlicitih ispita ,a testiranje vrsi psihijatar koji nema veze saskolom. Nakon toga "filtera" (prolazi ga oko 30% ucenika) dolazi ruga runda razgovora sa uciteljima. Oni procjenjuju da li je covjek zaist spreman za naporno i intenzivno skolovanje. Samo skolovanje se sastoji od 4 dijela i 3 prakticne voznje te jedna voznja upoznavanja. Tako kad se kreneodmah nakon tjedan dana idemo 8 dana sa jednim instruktorom u lokomotivi i sedimo ko paketic. Jedan dio odustaje vec tada jer skuze da to nije posao za njih. Nakon toga sljedi oko 2 mjeseca teorije pa 5 tjedana voznje. Pa ca. 8 tjedana teorije pa 4 tjedna vznje. Te zatim 8 tjedana teorije i 6 tjedana voznje, a na kraju zavrsni ispiti. Tijekom te godine mora se poloziti 17 ispita. Svaki ispit se mora poloziti sa najmanje 80%. Moze se samo jednom izaci na popravni, ako ne polozis iz druge-VANI SI!!! Ako padnes na 3 razlicta ispita-VANI SI!!! Jedan dio je pismeo, a jedan usmeno. Sve u svemu je fantasticno organizirano sa strava dobrim simulatorima :) Najbolje od svega je da su svi predavaci STROJOVODJE koji rade u razlicitim firmama i prepuni su iskusava. Skola vodi brigu o brojcanoj potrebi za strojovodje i ne skoluju visak. Svi u skoli su pod ugovorom za neku od firmi sto voze u norveskoj tedobivaju placu i vezu se 2 godine za nju.
Svi podljezu slicim pravima po ugovoru o radu. Za godisnji nisam skroz siguran kako koja firma ima. Mislim da je najmanje 5 ili 6 tjedana pa navise. Broj serija nije ogranicen. Moraju se obnavljati naon odredjenog broja godina. Postepeno se dobijaju u NSB-u, a ostali uglavnom tijkom autorizacije polazu sve sto im je potrbno ovisno o vuci gdje ce voziti i tamosnjeg voznoga parka. Uobicajeno je da se radi 37,5 sati tjedno, ali neke firme imaju i manje npr. Flytoget 33,6 sati... Dnevno se ne vozi vise od 10 sati ili 8 po noci. 5,5 sati je moguce voziti bez stajanja, a tada se mora imati pauza od najmanje 40 minuta. U slucaju nevremena u sl. moze se produziti trajanje smjene. Postoje i druga pravila no ovisi o firmi. Jedna od najduzih relacija je oko 370 km. Putnicki vlakovi voze do 210 km/h. Teretni max. 100km/h. Imaju razna osovinska ogranicenja, a duljima vlaka je max 850m. mjene su najblaze receno sarolike. Sve firme imaju ponekad boravak u obrtnom kolodvoru. U teretno prometu i do 23 sata u dok je u putnickom nesto krace. Ima "rezi" voznje, ali i smjena na stajalistu i kolodvorima. Tako da nismo duzni pojaviti se fizicki u vuci te tamo "cvjetati" sat ili dva. Sve firme imaju svoje tarife i uredno je placeno sve.
Mislim da je vazno spomenuti da nije strano da strojovodje kace i otkacuju sami lokomotivu, grijanje i vagone, vrse probe kocnica, iskljucuju vagone iz prometa te sami racunaju postotak kocenja. Doduse izracunati postotak kocenja je daleko jednostavniji nego u HR. Velika se pozornost obraca na sigurnost osloblja, putnika, tereta i drugih ukljucenih u zeljeznicki promet. Teretni vlakovi postuju red voznje!!!
Eto nadam se da sam bar malo rasvjetlio neke zatizelje i da nisam bio prekompliciran.
Gdje pocinje zeljeznica zavrsava logika :)
Dominik
Član SSH
Posts: 76
Joined: 07 Feb 2010, 23:57
Location: Norveska
Contact:

Re: Strojovodje u Skandinaviji (NSB, Cargonet, Flytoget ...)

Unread post by Dominik »

hapak wrote:Dali su svi strojovođe pod jednim sindikatom ili ima više vrsta sindikata vezanih za zanimanje strojovođa?
Pozdrav!
Sve su strojovodje pod jednim sindikatom. Kolike ja imam informacije sve strojovodje su clanovi sindkata tj. 100%.
Gdje pocinje zeljeznica zavrsava logika :)
Andre Lenk
Site Admin
Posts: 1448
Joined: 20 Jan 2010, 20:47

Re: Strojovodje u Skandinaviji (NSB, Cargonet, Flytoget ...)

Unread post by Andre Lenk »

uf!... dobro je meni i ovdje... :geek:

hvala Dominik na prvoj rundi odgovora...
Etno kuća
Tipična kuća sa isključenom strujom,vodom i telefonom zbog neplaćenih računa.
dražen
Član SSH
Posts: 22
Joined: 08 Feb 2010, 20:07

Re: Strojovodje u Skandinaviji (NSB, Cargonet, Flytoget ...)

Unread post by dražen »

Pozdrav kolegi Dominiku iz ravne slavonije.
vidim da si pisao da vi tu i kvačite lokomotive pa me zanima da li dobivate za to i zaštitna sredstva i odjeću i da li vam je to dodatno plaćeno.
Dominik
Član SSH
Posts: 76
Joined: 07 Feb 2010, 23:57
Location: Norveska
Contact:

Re: Strojovodje u Skandinaviji (NSB, Cargonet, Flytoget ...)

Unread post by Dominik »

dražen wrote:Pozdrav kolegi Dominiku iz ravne slavonije.
vidim da si pisao da vi tu i kvačite lokomotive pa me zanima da li dobivate za to i zaštitna sredstva i odjeću i da li vam je to dodatno plaćeno.
Pozdrav mojoj Slavoniji!
Od zastitnih sredstava jedino se koristi reflektirajuci prsluk (koji je obveza imati na sebi ako se kreces oko kolosijeka i sl.). Rukavice si kupimo sami po izboru. Inace su svi uniformirani ovisno o firmi za koju radi. Kute, rukavice i sl. ne dobivamo. Posebna zastitna odjeca nije potrebna. Kacenje i otkacivanje nije ucestalo pogotovo ne u putnickom prometu. Sve je u opisu radnoga mjesta kao i mnoge druge stvari npr. pomoc pri krizanju vlakova gdje je medjukolodvorski razmak, a skretnice se ne postavljaju centralno. Skretnicar kao zanimanje ne postoji. Tada se koristi jedan od strojovodja kao skretnicar te rukuje kljucevima i skretnicama pri krizanju vlakova. Kao napomena vazno je reci da na svim lokomotivama, elektromotornim vlakovima itd. imamo mokre salvete, salvete, pitku vodu flasiranu, kuhala za kavu/caj i razne druge potrepstine tako da nista nije problem.
Sa stovanjem!
Gdje pocinje zeljeznica zavrsava logika :)
dražen
Član SSH
Posts: 22
Joined: 08 Feb 2010, 20:07

Re: Strojovodje u Skandinaviji (NSB, Cargonet, Flytoget ...)

Unread post by dražen »

zahvaljujem na brzom odgovoru,mi smo po pitanju to ga svega još u devetnaestom stoljeću.
Dominik
Član SSH
Posts: 76
Joined: 07 Feb 2010, 23:57
Location: Norveska
Contact:

Re: Strojovodje u Skandinaviji (NSB, Cargonet, Flytoget ...)

Unread post by Dominik »

dražen wrote:zahvaljujem na brzom odgovoru,mi smo po pitanju to ga svega još u devetnaestom stoljeću.
Nema na cemu, a vama od srca zelim cim brzi oporavak!
Gdje pocinje zeljeznica zavrsava logika :)
zole
Član SSH
Posts: 65
Joined: 08 Feb 2010, 20:40
Location: Slavonski Brod / Čepin

Re: Strojovodje u Skandinaviji (NSB, Cargonet, Flytoget ...)

Unread post by zole »

Ako bi mogao koju fotografiju unutrašnjosti lokomotiva postaviti. A mislim da bi i fotografije sa skandinavskih pruga zaista zanimale mnoge.
Unaprijed hvala i pozdrav...
Anto Dankic
Član SSH
Posts: 366
Joined: 10 Feb 2010, 17:42
Location: Slavonski Brod, HR

Re: Strojovodje u Skandinaviji (NSB, Cargonet, Flytoget ...)

Unread post by Anto Dankic »

Dominik wrote: Od zastitnih sredstava jedino se koristi reflektirajuci prsluk...Rukavice si kupimo sami po izboru.... Posebna zastitna odjeca nije potrebna. Sve je u opisu radnoga mjesta .... Skretnicar kao zanimanje ne postoji. Tada se koristi jedan od strojovodja kao skretnicar te rukuje kljucevima i skretnicama pri krizanju vlakova.
Sa stovanjem!
Mislim da bi mogli neke naše strojovođe (a i druga zanimanja) poslati malo u Skandinaviju, tamo se očito više radi a manje filozofira.. :oops: Naravno mogli bi u paketu poslati i našu vladu, vjerovatno bi i oni imali što naučiti...
Slična iskustva smo mogli pročitati i od kolege iz Kalifornije!
Strojevi se, za razliku od ljudi - mogu popraviti...
tunjo
Član SSH
Posts: 32
Joined: 08 Feb 2010, 12:42

Re: Strojovodje u Skandinaviji (NSB, Cargonet, Flytoget ...)

Unread post by tunjo »

jel to povjerenik dankić ili neki šef...
Post Reply