Zanimljivosti
Zanimljivosti
Last edited by zole on 20 Feb 2010, 22:14, edited 1 time in total.
Re: Zanimljivosti
Pa to bi moglo značiti "PAZI SUDAR!!!"
-
- Član SSH
- Posts: 366
- Joined: 10 Feb 2010, 17:42
- Location: Slavonski Brod, HR
Re: Zanimljivosti
"Oprezno, magla"
Ili "Ulaz u skretanje - ulijevo"
Ili "Ulaz u skretanje - ulijevo"
Strojevi se, za razliku od ljudi - mogu popraviti...
-
- Site Admin
- Posts: 1448
- Joined: 20 Jan 2010, 20:47
Re: Zanimljivosti
to su ovi u briselu imali pa si videl kaj se desilo....
Etno kuća
Tipična kuća sa isključenom strujom,vodom i telefonom zbog neplaćenih računa.
Tipična kuća sa isključenom strujom,vodom i telefonom zbog neplaćenih računa.
Re: Zanimljivosti
Pamćenje je vještina, a zaboravljanje je umjetnost.
Re: Zanimljivosti
To ti je manevarski signal i znači vozaj amo-tamo dok ne kažem dosta
------------------------------------------------
Kristina died. Long live Isolda!
Kristina died. Long live Isolda!
Re: Zanimljivosti
Ah jos i to mora mora da je neko popio previse ili premalo
Re: Zanimljivosti
Jeste li znali da američka standardna mjera za razmak tračnica iznosi
4 feet, 8 1/2 inches?
To je zaista čudna brojka. Zašto baš ta mjera?
Zato jer je tako građeno u Engleskoj, a američke željeznice gradili su
engleski iseljenici.
Zašto su ih oni gradili na taj način?
Zato što su prve željezničke pruge gradili isti ljudi koji su gradili
tramvaje prije željeznice, i tada su rabili tu mjeru.
Pa kako su odredili u Engleskoj baš tu mjeru?
Zato jer su tada ljudi rabili iste mjerne uređaje i pomagala koje su
trebali za izradu kola, a kola su imala kotače toga razmaka.
Dobro! Zašto su njihova kola imala kotače razmaknute baš toliko?
Da su odmjerili drugačije kotači bi se lomili na nekima od starih, dugih
cesta. Zato što je to razmak starih ugaženih cestovnih utora.
Pa tko je gradio te stare ceste koje su zatim tako ugažene?
Prve duge ceste u Europi gradio je Rimski imperij za potrebe svojih
trupa. Rimske se ceste rabe odonda do danas.
A utori?
Izvorne utore s kojima se kasnije svak morao prilagoditi,zbog straha
da ne polomi kotače i kola, napravili su kotači rimskih bornih kola:
Obzirom da su borna kola sagradili Rimljani toga doba, sva su bila
jednaka u pogledu razmaka kotača.
Tako dolazimo do odgovora na prvo pitanje.
Američka standardna mjera širine tračnica je 4 feet, 8 1/2 inches, što
proizlazi iz originalnih specifikacija bornih kola Rimske imperijalne
armije.
A poanta pripovijesti jest da Specifikacija i Birokracija žive vječno.
Tako, i kada slijedeći puta dobiješ neku specifikaciju i čudiš se koje
je to konjsko dupe došlo na takvu ideju, moguće je da si u pravu.
Zato što su starorimska borna kola bila napravljena taman toliko
široko da odgovaraju širini dvije borbeno - konjske pozadine.
I šta ima sve to zajedničko sa istraživanjem Svemira?
Eto, postoji jedno zanimljivo proširenje pripovijesti o razmaku
tračnica i konjskih zadnjica.
Kada pogledamo svemirski taxi kako stoji na lansirnoj rampi, vidimo sa
strane pričvršćene i dvije pogonske rakete s krutim gorivom zvane
Solid Rocket Boosters, ili SRBs. SRBs proizvodi firma Thiokol u
državi Utah. Inženjeri koji su oblikovali SRBs radije bi ih napravili
debljima, ali moraju ih iz tvornice do lansirnoga mjesta prevoziti
vlakom.
Pruga od tvornice do toga mjesta prolazi kroz tunel u brdima. SRBs
moraju odgovarati širini tunela.
Tunel je nešto širi od tračnica, a tračnice su otprilike široke kao
dvije konjske zadnjice.
Stoga je glavna značajka dizajna nečega što je danas zasigurno
najnapredniji transportni sustav na Svijetu izvorno određena širinom
dviju konjskih guzica
4 feet, 8 1/2 inches?
To je zaista čudna brojka. Zašto baš ta mjera?
Zato jer je tako građeno u Engleskoj, a američke željeznice gradili su
engleski iseljenici.
Zašto su ih oni gradili na taj način?
Zato što su prve željezničke pruge gradili isti ljudi koji su gradili
tramvaje prije željeznice, i tada su rabili tu mjeru.
Pa kako su odredili u Engleskoj baš tu mjeru?
Zato jer su tada ljudi rabili iste mjerne uređaje i pomagala koje su
trebali za izradu kola, a kola su imala kotače toga razmaka.
Dobro! Zašto su njihova kola imala kotače razmaknute baš toliko?
Da su odmjerili drugačije kotači bi se lomili na nekima od starih, dugih
cesta. Zato što je to razmak starih ugaženih cestovnih utora.
Pa tko je gradio te stare ceste koje su zatim tako ugažene?
Prve duge ceste u Europi gradio je Rimski imperij za potrebe svojih
trupa. Rimske se ceste rabe odonda do danas.
A utori?
Izvorne utore s kojima se kasnije svak morao prilagoditi,zbog straha
da ne polomi kotače i kola, napravili su kotači rimskih bornih kola:
Obzirom da su borna kola sagradili Rimljani toga doba, sva su bila
jednaka u pogledu razmaka kotača.
Tako dolazimo do odgovora na prvo pitanje.
Američka standardna mjera širine tračnica je 4 feet, 8 1/2 inches, što
proizlazi iz originalnih specifikacija bornih kola Rimske imperijalne
armije.
A poanta pripovijesti jest da Specifikacija i Birokracija žive vječno.
Tako, i kada slijedeći puta dobiješ neku specifikaciju i čudiš se koje
je to konjsko dupe došlo na takvu ideju, moguće je da si u pravu.
Zato što su starorimska borna kola bila napravljena taman toliko
široko da odgovaraju širini dvije borbeno - konjske pozadine.
I šta ima sve to zajedničko sa istraživanjem Svemira?
Eto, postoji jedno zanimljivo proširenje pripovijesti o razmaku
tračnica i konjskih zadnjica.
Kada pogledamo svemirski taxi kako stoji na lansirnoj rampi, vidimo sa
strane pričvršćene i dvije pogonske rakete s krutim gorivom zvane
Solid Rocket Boosters, ili SRBs. SRBs proizvodi firma Thiokol u
državi Utah. Inženjeri koji su oblikovali SRBs radije bi ih napravili
debljima, ali moraju ih iz tvornice do lansirnoga mjesta prevoziti
vlakom.
Pruga od tvornice do toga mjesta prolazi kroz tunel u brdima. SRBs
moraju odgovarati širini tunela.
Tunel je nešto širi od tračnica, a tračnice su otprilike široke kao
dvije konjske zadnjice.
Stoga je glavna značajka dizajna nečega što je danas zasigurno
najnapredniji transportni sustav na Svijetu izvorno određena širinom
dviju konjskih guzica