Što mislite o tome?
Osobnog sam mišljenja da jedan mali broj lokomotiva ostane u originalnom bojanju pogotovo što to budi interes željezničkih fanova i ljubitelja da im pojedine posebne vlakove vuče baš "originalna" lokomotiva.
Evo, znam dva primjera posebnih vlakova od lani gdje su naručitelji htjeli određenu lokomotivu da im vuče vlak npr.Rijeka - Metlika (karavelom do Karlovca i nisu je dobili) i Lendava - Mursko Središće gdje su naručitelji htjeli 2062-055 jer ima originalna svijetla a dobili su 2062-056 i otišli kući razočarani.
I ne trebam napomenuti da isto košta i zelena i plava i crvena boja, ali ako nešto obojiš i još k tome su svi zadovoljni treba li to mijenjati?
Da ne napomenem razne stranice na facebook-u gdje žele očuvati 2044-007 u originalnoj boji
ili ovakav post na drugim forumima:
Obraćamo Vam se u ime Kluba ljubitelja željeznice i u ime članova željezničkog Internet foruma http://www.zeljeznice.net apelom za očuvanje hrvatske željezničke baštine, a riječ je o lokomotivama u vlasništvu HŽ - Vuča vlakova d.o.o.
Primjerice, krajem svibnja 2009. godine lokomotiva HŽ 2044-007 istrčala je kilometre, kao posljednja aktivna lokomotiva serije 2044 u izvornom, zelenom bojenju! Držimo kako je nužno da ta lokomotiva ostane obojena u svoje originalno, zeleno bojenje.
Podsjećamo da je lokomotiva HŽ 2044-007 isporučena tadašnjem ŽTP-u Zagreb 1981. godine iz tvornice Đuro Đaković pod brojem JŽ 645-012 i tvorničkim brojem ĐĐ 1136/81. Odluka za kupovinu 30 lokomotiva tvorničke oznake GM EMD GT 22 HW donesena je 15. listopada 1977. godine, a lokomotive su bile isporučivane 1981. i 1982. godine. U kolovozu 1984. godine 4 su identične lokomotive isporučene ŽTO-u Priština.
Smatramo da bi jedna lokomotiva serije HŽ 2044 trebala ostati u svojem izvornom vizualnom identitetu - i kao takva bi predstavljala izglednog budućeg kandidata za željeznički muzej!
Osim lokomotive serije 2044, po našem mišljenju, svakako bi trebalo primijeniti isti postupak i na druge serije lokomotiva u vlasništvu HŽ - Vuča vlakova koje su obilježile povijest Hrvatskih željeznica. Dakle, u izvornom bojenju trebala bi biti još po jedna lokomotiva serija:
- HŽ 2041 (ex JŽ 642)
- HŽ 2042 (ex JŽ 643)
- HŽ 1141 (ex JŽ 441)
Napominjemo da bi odluka Vuče vlakova da spomenute lokomotive ostanu, ili budu prebojane, u izvornom bojenju javnosti (kako onoj ljubitelja željeznica tako i široj) pokazala kako je riječ o tvrtki koja ima pozitivan odnos prema povijesti!
U Europi i svijetu je uobičajena praksa čuvanja starijih aktivnih lokomotiva u vizualno što izvornijem stanju. To podrazumijeva i bojenje u izvornu shemu bojenja. Niz lokomotiva u originalnoj shemi bojenja imaju austrijske, njemačke ili švicarske željeznice i te su lokomotive u normalnoj eksploataciji. U trenutku prestanka eksploatacije, te lokomotive su najizgledniji kandidati za željezničke muzeje, ili za vuču muzejskih vlakova.
Apeliramo na Vas: nemojmo dopustiti da ovaj dio naše željezničke povijesti doživi sudbinu brojnih parnih lokomotiva od kojih nije očuvan ni jedan primjerak, ili lokomotiva serija 11, 33 i 51 koje danas, u upravo skandaloznom stanju, trunu na zagrebačkom Ranžirnom kolodvoru!
Hvala Vam na pažnji i razumijevanju.
Lijepi pozdrav u ime svih ljubitelja željeznice i željezničke baštine!